top of page

Vilkår 

KJØPSVILKÅR

Priser
Alle priser er i norske kroner og inkludert merverdiavgift. Det tas forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer på siden. Ta kontakt med Dicte AS på telefon eller mail hvis du har spørsmål. 
Kr. 69,- under 7 cm og 169,- for pakke til hentested

Betaling
På dicte.no er betalingsløsningene Kort, Vipps og Klarna. 
Alle de vanligste bankkort/kredittkort: Visa, Mastercard/Eurocard, American Express og alle kort tilknyttet disse leverandørene, aksepteres gjennom Stripe.
Dersom du ønsker å betale etter at du har fått varen, eller å delbetale beløpet, kan du velge å betale gjennom Klarna.
Spesiallagde varer belastes med et depositum ved oppstart. Dette avtales i hvert enkelt tilfelle og kunden mottar en faktura med 10 dagers forfallstid. Restbeløp belastes med postoppkrav eller kontantfaktura samme dag som forsendelse eller ved henting i atelieret i Slemmestad, etter avtale.


Levering
Dicte AS leverer pakker over 7 cm tykkelse via Posten/sporing. Posten vil levere pakken innen 2–5 virkedager, og du vil få en sms og/eller epost når pakken er klar for henting på ditt lokale postkontor eller post i butikk. Små pakker innenfor 2–7 cm tykkelse leveres rett i din postkasse via Posten.


Det er også mulig å hente varen(-e) i mitt atelier i Slemmestad etter avtale. 
Dicte AS sender foreløpig kun til adresser i Norge, men ta gjerne kontakt for salg til utlandet


Klagerett 
Du har 14 dager angrerett hvis du angrer på kjøpet ditt. Angreretten omfatter ikke produkter med påtrykt personlig tekst og produkter laget på spesialmål.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du har mottatt varen(e).
Du skal innen 14 dager fra mottak av varen(-e) informere Dicte AS dersom du ønsker å angre på kjøpet ditt. Du kan ta kontakt ved å skrive til siri@dicte.no. I henvendelsen din skal du tydelig informere om at du ønsker å bruke angreretten din.
Hvis du har gitt samtykke til at arbeid eller levering skal utføres og du deretter ønsker å bruke angreretten din, må du være oppmerksom på at vi krever rimelig betaling for den jobben som allerede har blitt utført. Ved spesialbestillinger betales det ofte et depositum ved oppstart.
Du kan ikke angre ved å nekte mottak av varen(-e) uten at du samtidig har gitt en klar melding om dette i forkant.
Hvis du angrer på kjøpet ditt, skal varen(-e) sendes til:


Dicte AS
Hurumveien 71
3474 Åros
Norge

Det er også mulig å levere varen(-e) i atelieret i Slemmestad, etter avtale.
Dicte AS gjør sitt ytterste for at varen(-e) du har bestilt er feilfri(-e) ved levering. Skulle du allikevel motta en defekt eller få levert feil vare, ta kontakt på siri@dicte.no så snart som mulig, og innen 14 dager.
Dicte AS betaler selvsagt returporto for feilekspederte eller defekte varer. Send kontonummer til siri@dicte.no sammen med en skannet kvittering for utlegg av porto. Dicte AS forbeholder seg retten til å avvise bruk av angrerett dersom varen fremstår som brukt eller på andre måter skadet i forbindelse med kundens kontakt med produktet. 
Når returen er mottatt hos Dicte AS og produktet tilfredsstiller kravet ved retur, blir ordren refundert og kjøpesummen tilbakeføres din konto i tråd med valgt betalingsløsning ved kjøp.


Reklamasjon
Dicte AS forholder seg til Forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonsrett. Fordi det stort sett alltid vil være hensiktsmessig å reparere en skade, heller enn å direkte bytte i ny vare, så forbeholder Dicte AS seg retten til å reparere feil, skade eller mangler innen rimelig tid før kunden har krav på rabatt, nytt produkt eller pengene tilbake.Dersom en vare har feil, skade eller mangler som oppstår innenfor 2 år fra kjøpsdato er dette noe Dicte AS reparerer uten kostnad for kunden. For feil, skade eller mangler som oppstår mellom 2 og 5 år fra kjøpsdato forbeholder Dicte AS seg retten til å vurdere om skaden skyldes produksjonssvakhet/feil eller om det er en konsekvens av naturlig slitasje. Denne vurderingen ligger til grunn for om Dicte AS står økonomisk ansvarlig for reparasjon eller om kunden selv må bekoste dette. Ved feil, skade eller mangler mer enn 5 år fra kjøpsdato er kunden selv økonomisk ansvarlig for reparasjon og vedlikehold. Når du sender varer tilbake til meg anbefaler vi å benytte forsendelsesmetoder som legger til rette for sporing av pakke, dersom varen blir skadet eller blir borte ved retur til Dicte AS er det kunden som er betalingsansvarlig. Dicte AS dekker kostnader for retur av reklamasjon dersom kontonummer sendes til siri@dicte.no sammen med en skannet kvittering for portoutlegg. 

Reklamasjoner sendes til:
Dicte AS 
Hurumveien 71 
3474 Åros 

Husk å legge ved notat om hvorfor reklamasjonen er sendt inn, sammen med navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Dette er nødvendig for å raskt kunne returnere vesken etter reparasjon.

Dicte AS setter stor pris på dine tilbakemeldinger fra kunde. Har du meninger eller er usikker på noe, er det bra om du tar kontakt. Ved en reklamasjon ber jeg deg om å alltid ta kontakt med Dicte AS først.



Personopplysninger
Dicte AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne registre.


Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt om angerett og reklamasjon. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no
.
bottom of page